تفاوت بین رابطه جنسی و عشق در مردان
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خیلی از زنان در طول زندگی به این نتیجه می رسند، وحتی علم نیز تا حدودی آن را تایید می کند که برخی از مردان نیازشان به عشق، صمیمیت، تسلی و مراقبت را تعدیل می کنند و از این بابت کمبودی احساس نمی کنند.

در این زمینه نمونه های متعددی وجود دارند:

آرش هنگام غمگینی، خواستار داشتن رابطه جنسی است به دلیل آنکه برای او حاصل شدن آسایش فیزیکی ناشی از این رابطه خوشایند است. او مانند بسیاری از افراد، دوست دارد هنگام غمگینی رابطه داشته باشد. در واقع، هنگام غمگینی در مغزمان واکنش هایی زیستی صورت می گیرد که ما را ملزم به برقراری رابطه می کند.

شایان مورد دیگری است که هنگام تنهایی مایل به داشتن رابطه است. او معتقد است منطقی نیست کسی را که می دانیم احساس تنهایی می کند و نیاز به یک شریک دارد را طرد کنیم. از طرفی، او فکر می کند که جستجو و درخواست رابطه جنسی و ارضای نیاز از طریق ارتباط با افراد امری پذیرفتنی است.

برانگیختگی جنسی یکی از هیجان های عمده است؛ بعلاوه همانطور که در جریان تحقیقات انجام شده در زمینه هیجان هستیم؛ هر یک از هیجان های اصلی یک برنامه برای خود دارد که بیش از هزاران سال به منظور بقا و تداوم نسل ادامه و گسترش می یابد. این برنامه موجب احساس فیزیکی خاصی می شود و در آن لحظه با تحریک هیجان اصلی؛ در درون ما یک جوشش برانگیختگی حاصل می شود. برانگیختگی جنسی اغلب در کشاله ران در راستای برانگیختگی و ایجاد لذت جنسی حس می شود؛ غم، تنهایی، خشم و ترس و دیگر هیجان ها می توانند با برانگیختگی جنسی همبود شوند. طغیان هیجان های حساس در قالب برانگیختگی جنسی یک روش خیلی خوبی است که ذهن می تواند از ارضای آگاهانه نیازهای اصلی بشر به روش های در عین حال پذیرفتنی از نظر فرهنگی اطمینان حاصل کند. با ارضای طیف کاملی از هیجان های اصلی ما سلامت مغز نیز حاصل می گردد. از این رو، بهتر است بدانیم که هیجان های اصلی وجود دارند و غریزه جنسی را تحریک می کنند. آیا رسیدن به این حالت یک برانگیختگی جنسی محض است؟ آیا به آسایش نیاز است؟ آیا باید ارتباط داشته باشیم؟

با توجه به فرهنگ نرینگی دنیایی که در آن زندگی می کنیم، تعجب برانگیز نیست که برخی از مردان احساس می کنند که باید تمایلات خود و احساس نیاز به میل جنسی را تعدیل کنند. براساس مستندات جنیفر سیبل نیوسون فیلم ماسکی که با آن زندگی می کنیم (the mask we live in) احساس ناتوانی مردان و پسران در ابراز واقعیت درونی شان در واقع تعریف نافذ نرینگی را از نظر فرهنگ آمریکا به چالش می کشاند. اگر پسران و مردان طیف کاملی از هیجان ها را داشته باشند نه فقط خشم و برانگیختگی جنسی؛ در این صورت می بینیم که افسردگی و اضطراب سیری نزولی می یابد.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-تفاوت بین رابطه جنسی و عشق در مردان





:: برچسب‌ها: بروز احساسات در مردان , تغییر احساسات به شکل میل جنسی , تفاوت رابطه جنسی با عشق در مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: